25/04/08

Štvôrka v žiackej

Následuje analýza človeka čo túto sranda hrať nebude, a ani nemieni, aj keď má originálky predchádzajúcich dielov, tých v 3D - na večne živej PS2ke. O týždeň vypukne šialenstvo okolo štvrtého dielu série GTA. Len za prvý mesiac sa predá nejakých 6 miliónov kópií hry, možno osem, do konca roka kľudne aj dvanásť. Sam Houser, šéf R* si následne kúpi mercedes maybach aj s troma kurvami. Všetko olepené od šampusu, kopa vyhulenej trávy, koks v rypáku. Take Two, pod ktorý R* patrí bude násilne prevzaté žralokmi z EA. Správne totiž usúdia, že 3 roky vývoja na jeden diel je neúnosne dlhá doba. Pôvodny R* team následne z EA odíde, a pod vlastnou značkou bude ďalej produkovat "GTA" hry. Je to však EA, kto bude vlastniť originálnu značku Grand Theft Auto /tm/. Všetci sa už teraz tešíme na každoročné pokračovanie GTA sitcomu od nejakého EA tímu, čo predtým makal na Madden futbale pre PS3, a dokonca im to bežalo na 30 fps. Toť úvod mojej vízie. Ako veľkého fanúšika sandbox hier, kreativity a interakcie ma už pred rokmi nasral fakt, že XBOX 360 je výkonovo podvýživený, HDD mať štandardne nebude, a celé sa to musí vojsť na DVD o čistej kapacite cca 7 giga. Už vtedy som upieral zrak do ďiaľky a myslel na GTA4. Na to, ako tieto fakty oplyvnia jej rozlet. Smiešna kapacita DVD, streming z DVD, slabý výkon XBOXu, mne z toho vyšiel PS2 datadisk. Čo sa aj v plnom rozsahu dnes potvrdilo. Inak, stále neviem, či Nico Belič vie plávať. Viete, mňa už nebaví hra, ktorá mi okrem streľby, a jazdenia nič iné neumožní /celá náplň GTA4/. Ako cez kopirák to isté, čo dokázala PS2. Na mojom pomyselnom feature liste, ktoré by som rád v GTA videl, je asi 20 veľkých neodfajfknutých bodov. Paradoxne, "konkurenčný" Mercenaries 2 prešiel testom úspešnejšie. Už pri prvom 3D GTA "Liberty City" som sníval o dodávke s 500 kilami hnojiva a ďalšimi herbicídmi, ktoré dokážu následným výbuchom zvaliť aj most. A to čo je na ňom. Alah je veľký. Proste atentát. Vypaľovanie bólivejského pralesu, a kokaínovej plantáže. Toto všetko engine Mercenaries zvládne, GTA4 nie. Beriem teda túto hru, nie ako krok späť, ale ako šprint do náručia hodnotenia 4/10, podpriemer. Hej, a zachytil som kecy jedného recezentského predskokana, inak xbot, čo povedal: "GTA4 nie je úplne košer, obsahuje veľa tzv. misií do počtu, len za zaplátanie herného času." Ak to chcete preložiť - sadni do káry, streľ NPC do palice, vráť sa naspäť. Ó, aké vzrušujúce. Hlavne v tej obscénnej PS2 kvalite - interaktivite.

Jedna časť tohto problému je XBOX. Šéf R* tuším včera opäť potvrdil, že kapacita DVD pre hru tohto typu je zúfalo malá : "DVD sme zaplácali po okraj, veľa vecí orezali, všetko zkomprimovali, ak si myslíte, že naša ďalšia hra s tým nebude mať opäť problém, že sa niekde cestou zázračne zmenší, ste na omyle." Nič, nové pod slnkom, bol som asi prvý čo to po forách pred rokmi rozmazával. Tristné, keď si uvedomíte, že aj Wii úbohosti ako Wii kart a Smash Bros vyšli na dual layer DVD !! Čo na to povedať. Houser je presvedčený, že ide o závažný problém, ktorý sa stane čoskoro kritickým. Verí, že to MS do roka porieši. Moje oči a tvoja naivná prdel. Problém číslo dva, ktorý som ja aj on spomenul už niekoľkokrát /ja asi 1000 častejšie/, je abscencia HDD. Kvalita toho čo vidíte na obrazovke pri sandbox hre je priamo úmerné rýchlosti prenosu dát z externého média. Nie výkonu CPU, alebo GPU. XBOX dokáže z DL DVD disku nacucať do 9 mega dát za sekundu. Ó, aké vzrušujúce. Hlavne tá obscénna PS2 rýchlosť, doskakovanie barákov a stabilný framerate okolo 20fps.

Kvalita GTA4 je sice jasne poznačená narýchlo zfušovaným xbox hardvérom, ale aj s ním - iný tím zvládne už spomínaný Mercenaries 2. Graficky na rovnakej úrovni, technicky o generáciu ďalej. S nonšalantnou samozrejmosťou môžte zrovnať zo zemou celé mestá, mosty, ťažobné ropné plošiny, alebo vypáliť štyri hektáre džungľe. Mám teda silný pocit, že v to v R* bez ohľadu na hardvér trochu nezvládajú, trochu dosť. Rozhodne gameplay videá samotnej hry skrývajú skvele. Značne mi to pomohlo pri rozhodovaní. Ďakujem, už som sa rozhodol. Asi teda nebude od veci túto značku posunúť ďalej tým, že ju posunieme inému tímu. Vivat EA. R* vymäkol a zružovel, a pekne im to visí.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****