26/04/08

Joan Sparrow

Toto nebude článok o zaprdenom fňukaní nad kradnutím hier, alebo o poškodzovaní intelektuálneho vlastníctva. Srať na motto "warez zabíja hry", a "piráťení smrdí a piráti taky!!!" - autor: Captain America. Nebudem jeden z tých čo šíria bludy o tom, že ak by piráti do rána zdochli, tak toho predáme o 100-500% viac. Tiež nepovažujem ad hoc všetkých pirátov za svine, a nesúhlasím s vetou : dnes ten hajzel ukradne hru, zajtra zabije človeka. Je zbytočné drbať hráča warezáka, ten je ako šváb, čo cíti zhnité mäso, ak tu existuje možnosť získať pirátsku kópiu, urobí to. Ak teda máte čas prečítajte si tento výživný článok človeka, čo pracoval pre legendárny CODEMASTERS a pozná situáciu z prvej ruky. Pirátstvo podľa neho doslova zložilo nielen celé firmy, ale aj samotné platformy a výrazne poškodilo počet a kvalitu vydaných hier. Do bodky s ním súhlásim. Moja presenilná pamäť mi však ešte stále dobre slúži, takže si vybavujem tie lži o ideálnej platforme /warez nemožný/, ktorá vďaka tomu umožní /logicky, ehm/ napríklad znížiť cenu hier. Áno, prstom ukazujem na PS3. Hnusné klamstvá.
Život piráta

Tento odsek bude autobiografický. Keď som ako zasran vyfasoval pod stromček ZX spectrum 48K -gumák edition, okamžite som riešil problém pravidelných dodávok softvéru. Chudobný som bol ako myš, a od fotra predsa nebudem pýtať prachy na hry. Internet bol vtedy ešte len scifi útópiou. Obchody s hrami tiež. Ak tak to bolo jedno, predsa nevyvalím za jednu hru 15 libier anglických. Toľko nenaškrabem za rok. Inak angličania nad tými cenami skuhrali tiež, bez ohľadu na ich ďaleko vyššiu životnú úroveň. Takže dal joe dokopy pár československých chuchlí, kúpil bony od veksláka pred Tuzexom, a nakúpil poriadne kvalitné magnetofónové chróm-pásky. V tých časoch bolo v bežnom obchode možné kúpiť iba hnusné ferro šmejdy značky EMGetón - sladký tón.

Viem deti, že z toho nerozumiete ani pol slova, ale toto bol ten neľutostný socializmus. Neuveríte k čomu však došlo neskôr. Po štátnom prevrate v 1989 nabehli na scénu ziskuchtivé firmy, a pre staré dobre speccy začali robiť hry !! Za veľmi veľmi priaznivé ceny, a vo veľmi slušnej kvalite, prisahám, že ich mám doma skoro všetky. Teda skoro, hlavne od firmy Ultrasoft. Poslednú som kúpil v 1995, naozaj, a išlo o báječnú klasickú point@click adventúru. Nasledovalo však obdobie PC temna, ceny hier sa opäť zošaleli, maniakálne pirátenie. Vďaka emulácii som celú éru Psone /SNES, Megadrive, NEO GEO/ zmákol na mojom PC. Bla bla. Kúpil som PS2. Ako zrelý zamestnaný človek s dobrým platom som po dlhých rokov opäť pustil trochu peria, a nejaké tie originálky kúpil .. GT,GTA. Neustále ma však prenasledoval pocit, že so mnou chce niekto nepekne vyjebať. A to nemám rád. Rozvediem to. Final Fantasy 12.

Múdrosť admirála

Beriem ako psiu povinnosť prejsť tento zatiaľ posledný diel, keď som zvládol predchádzajúcich desať /a to aj v originálnej NES podobe, technológia dvojfarebnej nokie, tak veru/. Už som čo to preskákal, takže z tých desiatkových recenzií filtrujem všetok euforický šum, a narážam na slabú story, zero interest charaktery, a gay bojový systém. Základné atribúty dobrej JRPG - status nefunkčné. Takže nemajúc odvahu za týchto okolností kúpiť originálku, beriem warez. Hrajem. Už po 5 minútach zisťujem, že v žiadnom prípade v nastavení nenájdem možnosť inverzie X osi pri otáčení kamery. Zhrozenie. Hra sa pre mňa v tomto momente stala dokonale nehrateľnou. Iná ich hra - Dirge of Cerberus má fantastické možnosti nastavenia tejto feature, dokonca osobitne pre first a third person pohľad a to na úrovni PC FPS hry. Komfort !! Čo sa to doriti s tebou deje Square-Fenix. Pokračujem so značným sebazaprením ďalej v FF12. Po 12 hodinách to vzdávam. Postavy su príšerné, kopa metrosexuálov, vymletých detí, a nesympatických ksichtov. Dej a story su otrasne nudné. Nemá to žiaden spád. Súboje plus celý systém gambitov a licencií vymyslel buzerant, ktorému syfilis zničil mozog.

Tá hra je hrozná, a mňa oblial pot. V tejto chvíli som už mohol minúť cca 2500 slovenských korún na kapitálnu kravinu. Lebo čím sa mám vlastne dopekla pri kúpe riadiť? Kde mám garanciu nejakej kvality ? Mám byť pako obecný, čo kupuje za SVOJE prachy .. ICH mačku vo vreci ? Mne je dnes ľúto aj tých 150 korún za warez, cena vrátane poštovného !! Toto nie je ojedinelý prípad, ale všedná udalosť dnešných dní. Odmietam financovať priemer, a je mi jedno čo si o tom myslia tí, čo tie hry robia. Je cena hier vysoká - nepochybne áno. Je ich kvalita v drvivej väčšine nízka - jednoznačne áno. Pár hier je úspešných vďaka drahej kampani a davovému efektu /HALO3, COD4, GTA4/, a zhrabnú 90% všetkých peňazí, zvyšok - stovky hier živoria. Kašlem na to, zmeňte obchodný model sráči. Každý predajca šampónov, žilietiek, mobilov a kečupov my vlezie aj do rite rôznymi akciami, zľavami, len aby to predal. Čo urobi nejaký softvérovy hajzlík, nič. Urobí hry, vycapí na ňu cenovku. 2199SK. Serie naňho pes. O pol roka bankrotuje. Sledujte túto tabuľku. Je to záznam počtu sťahovaní jednotlivých torrentov hier pre PSP. Je to iba jeden prašivý server.

Burnout Dominator - 269,486

Metal Gear Solid - Portable Ops (Not Including Plus) - 231,054

Ratchet & Clank - Size Matters - 197,113

LOCO ROCO - 163,904

Wipeout Pulse - 116,965
Patapon - 112,183
Castlevania X Chronicles - 102,354

God of War: Chains of Olympus - 94,154

Crush - 48,95
9

Myslíte si, že NDS je úspešný handheld. Hovno vo vetre, ktorý vám fúka do kebule, moji milí. Záujem o PSP hry je skutočne gigantický. Možnosť warezu týchto rozmerov, a následne nízke oficiálne predaje - nútia však vývojárov zabudnúť na vývoj na tejto platforme. Piráti zahubili PSP. Opak je však pravdou. Určite ste si všimli, tie šialenstvá, ktoré dnes predvádzaju muzikanti. Skupiny čo vydávaju albumy zadarmo, alebo ako prílohu ku časopisu /Prince/, voľne ku stiahnutiu na nete, pričom cenu si určíš sám. Netvárim sa, že poznám nejaké univerzálne riešenie. Každý okrem výrobcov hier, hľadá ten nový biznis model pre predaj svojich produktov. Nejaké lastovičky je vidieť .. je to však dosť neohrabane rozpačité. Napriklad také GT5P, za nižšiu cenu ako plná hra, dostane polotovar, ktorý sa potom updejtami mení takmer do podoby plnej hry. Všetko však stojí na cene. Je to stále to isté ako pri tých mojích hier od Ultrasoftu. Na speccy mám NULA hier za tých 15 liber, a asi 20 hier za nejaké 2-3 stovky. Po kúpe PS3 samozrejme nemám na výber, warez nefakčí, ale verte tomu, že by som NEBOL ochotný dať viac ako jeden liter a aj to iba pri väčších tituloch. Veľa ľudí hovorí, že dať napríklad dve tisícky za hru na šesť hodín je veľa, a majú pravda. Je to veľa, a je to sprosté okrádanie hráča. Som stále presvedčený, že oni nás okrádaju viac, ako my ich. Svojimi pofidérne nekvalitnými, neodladenými, alebo krátkymi dielkami. Inak, za GTA4 som ochotný dať tak päť stoviek, viac ani korunu.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****